Visita organitzada per l'Oficina d'Habitatge: "El cas de Vallcebre: rehabilitació i mobilització del parc públic d'habitatges", en el marc del Cicle de visites: Les polítiques d'habitatge dels municipis petits

Públic al qual s'adreça:
L'activitat s'adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d'habitatge dels municipis petits
divendres
Juliol 2019
Data de finalització: divendres, 19/07/2019 - 12:30

Data:     19 de juliol de 2019

Horari:   de 10.15 a 12.30 hores

Lloc:      Vallcebre - Plaça de l'Ajuntament, s/n. 08699 - Vallcebre

Presentació

L'Oficina d'Habitatge de la Diputació de Barcelona continua amb el "Cicle de visites: Les polítiques d'habitatge dels municipis petits" que va engegar el març d'enguany amb la visita a Cardona i la Colònia Arquers.

L'activitat que ara us proposem, i que tindrà lloc el divendres 19 de juliol, vol donar a conèixer les actuacions en matèria de política d'habitatge endegades per l'Ajuntament de Vallcebre, petit municipi de muntanya de l'Alt Berguedà amb una estructura sociodemogràfica força envellida i progressiva pèrdua de població des del tancament, a principis de la dècada dels noranta, de les explotacions mineres que configuraven la conca Fígols, Saldes i Vallcebre.

El municipi compta però amb un nombre significatiu d’habitatges buits, tant públics com privats, i un creixent pes de les segones residències que han incrementat el preu de l'habitatge que s'afegeix a la pràctica inexistència d'oferta de lloguer. De la mà dels responsables municipals la visita farà èmfasi en:

• L'estratègia i actuacions d'optimització i rehabilitació del parc públic d'habitatges i la seva relació amb el model econòmic desitjat.
  • La conveniència de mobilitzar el parc privat amb mesures i accions adaptades a les característiques dels petits municipis.
  • La necessitat d'adaptació del planejament urbanístic a les característiques i necessitats d'habitatge dels petits municipis.

La inscripció és gratuïta.

Aforament màxim de 25 persones.

La formalització de la inscripció s'ha de fer complimentant i enviant, abans del dia 12 de juliol de 2019, el següent formulari.

Organitza

Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats