Visita: "El cas de Gallifa: adquisició i rehabilitació del parc públic d'habitatges". Cicle de visites: Les polítiques d'habitatge dels municipis petits

Públic al qual s'adreça:
L'activitat s'adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d'habitatge
divendres
Novembre 2023
Data de finalització: divendres, 24/11/2023 - 12:30

Data:                  24 de novembre de 2023

Horari:               a partir de les 10.15 hores

Lloc de trobada: Gallifa - Ajuntament de Gallifa (Plaça de l'Ajuntament, 1. 08156 - Gallifa)

Presentació

Reprenem les visites d’estudi en el marc del Cicle de visites "Les polítiques d’habitatge dels municipis petits".

L'objectiu d'aquest cicle de visites que vam engegar en 2019 des de l'Oficina d'Habitatge de la Diputació de Barcelona és el de donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d'habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona, actuacions que hagin facilitat solucions residencials en aquests petits municipis atraient-ne població o frenant-ne la pèrdua o intervencions públiques en promoció o rehabilitació edificatòria residencial utilitzant sistemes de construcció sostenibles.

Aquestes visites s'adrecen principalment a personal tècnic i càrrecs electes de municipis petits i de consells comarcals amb l'objectiu d'afavorir la transferència de coneixements i d'experiències innovadores en matèria de política d'habitatge ja implementades i que pugin ser resplicades per municipis similars que comparteixin amb el municipi visitat realitats sociodemogràfiques, econòmiques, laborals i residencials similars.

Hem programat pel dia 24 de novembre de 2023 la visita al municipi vallesà de Gallifa. El títol d'aquesta visita d’estudi és "El cas de Gallifa: adquisició i rehabilitació del parc públic d’habitatges".

Gallifa és un petit municipi a cavall entre els dos vallesos que només compta amb una població de 186 habitants. Presenta una estructura demogràfica força envellida. La població jove en edat d'emancipació del poble troba poques alternatives residencials assequibles al municipi.

El parc edificat existent en aquest municipi és de 117 habitatges, amb predomini de la tipologia unifamiliar i del règim de propietat, amb poc pes del mercat de lloguer. Inexistència d'un parc públic d'habitatges.

Per tots aquests motius, l'Ajuntament de Gallifa ha apostat per crear una borsa d'habitatge públic d'emancipació juvenil, adquirint parc privat i rehabilitant-lo per després transmetre'l en règim d'HPO de lloguer per a joves.

Durant la sessió de treball que us proposem visitarem els dos immobles que ja han estat rehabilitats i coneixerem, de la mà dels responsables polítics i tècnics de l'ajuntament els detalls de les intervencions de rehabilitació executades.

Inscripcions

La inscripció és gratuïta. Aforament màxim de 25 persones.

La formalització de la inscripció s'ha de fer complimentant i enviant el següent formulari. El termini d'inscripció finalitza el dia 20 de novembre.

Organitza

Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats