Visita: "El cas de Saldes: rehabilitació i mobilització del parc públic d'habitatges". Cicle de visites: Les polítiques d'habitatge dels municipis petits

Públic al qual s'adreça:
L'activitat s'adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d'habitatge
divendres
Març 2023
Data de finalització: divendres, 03/03/2023 - 12:30

Data:                   3 de març de 2023

Horari:                a partir de les 10.15 hores

Lloc de trobada: Saldes - Ajuntament de Saldes (Plaça Pedraforca, s/n. 08697 - Saldes)

Presentació

Encetem l'any amb una nova visita d'estudi emmarcada en el "Cicle de visites: Les polítiques d'habitatge dels municipis petits", que vam engegar des de l'Oficina d'Habitatge de la Diputació de Barcelona l'any 2019. Ara us proposem la visita "El cas de Saldes: rehabilitació i mobilització del parc públic d’habitatges" que hem programat pel dia 3 de març de 2023.

Saldes és un petit municipi de muntanya de l'Alt Berguedà amb una població de només 304 habitants i una estructura demogràfica força envellida (el 35,34% són persones majors de 65 anys). El parc immobiliari d'ús residencial existent en aquest municipi comptabilitza un total de 349 habitatges, dels quals només un 33% consten com a residència principal. Aquest important pes de les segones residències, entre d'altres factors, ha contribuït durant els darrers anys a l'encariment del preu de l'habitatge al municipi, tant de compravenda com de lloguer.

Per tots aquests motius, l'Ajuntament de Saldes ha apostat per a incrementar l'oferta residencial pública al municipi rehabilitant equipaments municipals en desús i transformant-los en ús residencial per després transmetre'ls en règim d'HPO de lloguer.

Durant la sessió, a més de visitar les edificacions rehabilitades, els responsables polítics i tècnics de l'ajuntament ens explicaran:

• Els detalls de les intervencions de rehabilitació promogudes per l'ajuntament sobre equipaments municipals, com les antigues Escoles de Saldes, l'Escola de l'Espà de Saldes o l'edifici de l'antic dispensari mèdic del poble.
  • Les estratègies de mobilització d'aquests habitatges rehabilitats i la seva relació amb el model econòmic desitjat.

Aquestes Visites tenen com a objectiu donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d'habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona que tinguin un enfocament innovador, ja sigui en la recerca de fórmules alternatives d'accés a l'habitatge que facilitin atreure població al municipi o frenar-ne la pèrdua, ja sigui en la recerca de sistemes de construcció sostenibles.

Inscripcions

La inscripció és gratuïta. Aforament màxim de 25 persones.

La formalització de la inscripció s'ha de fer complimentant i enviant el següent formulari. El termini d'inscripció finalitza el dia 2 de març.

Organitza

Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats