Visita: El cas de Taradell i la Mancomunitat La Plana, dins del Cicle de visites: "Les polítiques d'habitatge dels municipis petits"

Públic al qual s'adreça:
L'activitat s'adreça principalment a càrrecs electes i personal tècnic de municipis petits i consells comarcals, així com a professionals interessats en conèixer experiències innovadores en matèria d'habitatge
divendres
Juliol 2022

Data:                   8 de juliol de 2022

Horari:                a partir de les 10.15 hores

Lloc de trobada: Taradell - Ajuntament de Taradell (Carrer de la Vila, 45. 08552 - Taradell)

Presentació

Reprenem el "Cicle de visites: Les polítiques d’habitatge dels petits municipis" que vam engegar el 2019 amb les visites a Cardona i Vallcebre i que ens hem vist obligats a ajornar per la impossibilitat de realitzar activitats en modalitat presencial en 2020 i 2021 degut a les condicions sanitàries.

Aquestes Visites tenen com a objectiu donar a conèixer i posar en valor les polítiques públiques locals d'habitatge endegades a municipis de menys de 10.000 habitants de la demarcació de Barcelona que tinguin un enfocament innovador, ja sigui en la recerca de fórmules alternatives d'accés a l'habitatge que facilitin atreure població al municipi o frenar-ne la pèrdua, ja sigui en la recerca de sistemes de construcció sostenibles.

L'activitat que ara us proposem tindrà lloc el divendres 8 de juliol, i se centra en conèixer les actuacions que, en matèria d’habitatge, s'han dut a terme els darrers anys al municipi osonenc de Taradell i a la Mancomunitat La Plana.

Responsables polítics i tècnics d'aquestes actuacions ens explicaran:

• L'execució d'un innovador projecte pilot europeu de rehabilitació que incorpora criteris d'eficiència energètica i millora del comportament tèrmic i bioclimàtic d'un edifici d'ús residencial de titularitat pública a Taradell, a càrrec del responsable operatiu d’aquesta rehabilitació de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, i del responsable del seguiment de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès.
  • L'elaboració del Programa d'Actuacions Municipals d'Habitatge de Taradell (PAMH), ja en la seva fase final, per part de l'Ajuntament de Taradell, així com les actuacions de promoció i gestió d'habitatges tutelats per a gent gran en correlació amb l'estructura sociodemogràfica força envellida del municipi.
  • Les estratègies de cooperació en matèria d'habitatge i l'estudi d'optimització del parc públic de la Mancomunitat de La Plana.

Inscripcions

La inscripció és gratuïta.

Aforament màxim de 25 persones.

La formalització de la inscripció s'ha de fer complimentant i enviant el següent formulari. El termini d'inscripció finalitza el dia 7 de juliol.

Organitza

Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats