Arriba el 1er Congrés Català de Repoblament els dies 30 i 31 de març a Lleida. El programa definitiu del Congrés ja està disponible al seu lloc web. Les polítiques d'habitatge en els petits municipis rurals seran un dels àmbits que s'abordaran

La Diputació de Lleida ha impulsat la celebració del 1er Congrés Català de Repoblament que tindrà lloc al Palau de Congressos-La Llotja de Lleida els dies 30 i 31 de març. Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Universitat de Lleida, l'Associació Catalana de Municipis, les altres diputacions catalanes, la Generalitat de Catalunya i el Govern de l'Estat.

El Congrés s'adreça a càrrecs electes, alcaldesses i alcaldes, equips municipals, personal tècnic que hi estigui treballant, i també a docents, investigadors i estudiants interessats en la temàtica.

El Congrés Català de Repoblament vol esdevenir un pol d'atracció d'idees i aportar models d'èxit ja implementats a altres territoris per tal de combatre el despoblament de les àrees rurals, atreure població a aquestes zones i frenar-ne la pèrdua poblacional garantint l'equilibri territorial. A llarg d'aquests dos dies tindran lloc diferents ponències i taules rodones estructurades en tres àmbits estratègics de polítiques públiques sobre els que intervenir per a atreure i fixar població a les àrees rurals:

• l'habitatge.
  • les noves aliances per al desenvolupament rural i
  • les bones pràctiques sobre els serveis bàsics i de proximitat.

El programa definitiu del congrés ja està publicat al seu lloc web. La participació és gratuïta però cal inscripció prèvia. Trobareu tota la informació del 1er Congrés Català de Repoblament al lloc web de la Diputació de Lleida al següent enllaç: